Klikk her for å lese om ToothHelp i Peru

Velkommen til ToothHelp - vårt internasjonale engasjement for bedre tannhelse

Vi bor i den mest ressurssterke delen av verden. Hver og en av oss kan hjelpe til med bidrag til bedret tannhelse i land og regioner som har dårligere utgangspunkt enn oss. Hvorfor ikke appellere til den barmhjertige samaritaneren som bor inne i oss.

Det er mulig å tenke seg initiativ av alle mulige slag:

• Sende utrangert eller ubrukt utstyr til oss med den forutsetningen at du mener at det kan brukes til tannbehandling om enn ikke av deg. Vi har ikke så god kapasitet som Fretex, så vi setter pris på bare å motta utstyr som har en bruksverdi.
  • Skal du pensjonere deg eller avslutte praksisen? Kanskje vi kan få bruk for noe av det du ikke fikk brukt opp.
  • Støtte våre igangsatte hjelpeprosjekter. Les mer om vårt første prosjekt i Peru - klikk på det Peruanske flagget til høyre. Her kan du også gi en donasjon som er dedikert dette prosjektet.

Vi ønsker også  å lage til en video med Karius og Baktus som har kommet til eksotiske land uten adekvat tannhelsetilbud, samt instruksjonsvideoer i munnhygiene og kosthold med minst mulig tekst/tale og mest mulig nonverbal kommunikasjon.

Vi kan også nevne et par glansbilder med prisverdige prosjekter som står fram som fyrtårn. Dental Sør har i flere år drevet prosjektet Tannleger for Haydom  som fortjener støtte. I Haugesund finnes foreningen Haugesund-Rotifunk som driver en klinikk i et av verdens fattigste land - Sierra Leone. Her har blant annet tannlege Arne Bastholm gjort en kjempejobb , les også artikkel i Tannlegetidende.

Våre partnere: